هارد به هارد کردن اطلاعات

رایانه‌ها بطور عمده فقط دارای یک هارد دیسک می‌باشند. برای سهولت کار بهتر است از نامگذاری پارتیشن‌های خودتان شروع کنیدMy Computer راست کلیک کنید و روی گزینه Properties کلیک کنید. در پنجره باز شده شما می‌توانید نام پارتیشن‌ها را تغییر دهید. این کار را برای همه پارتیشن‌ها انجام دهید.
بدلیل اینکه در اغلب موارد کوچک‌ترین اتصال کوتان موجب خرابی کامل رایانه می‌شود، آنرا را خاموش کنید و کابل برق را از پشت آن جدا کنید.



همه هارد دیسک‌ها بوسیله‌ی نوعی کابل خاص به مادربورد متصل می‌شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارددیسک محل اتصال فیش برق قرار دارد. اما مهم‌ترین نکته که شما باید به آن دقت کنید جامپرها می‌باشند. جامپر قطعه‌ای ریز است که می‌توان بوسیله‌ی آن تنظیمات یک سخت افزار را به صورت فیزیکی تغییر داد. معمولا نحوه‌ی قرارگیری جامپرها روی بدنه هارد دیسک‌ها توضیح داده شده است.
در جدول موجود روی بدنه هارددیسک به دنبال وضعیت Slave بگردید. شما باید جامپر هارددیسک دوم را با توجه به توضیحات این جدول به حالت Slave تغییر دهید.



در کیس رایانه خاموش را باز کنید. مشاهده می‌کنید که هارددیسک به وسیله‌ی کابلی به مادربورد متصل شده است. این کابل معمولا دارای دو جای اتصال می‌باشد. ممکن است این کابل هم به هارددیسک شما و هم به CD-ROM متصل باشد. شما می‌توانید از طریق همین کابل هارددیسک دوم را به مادربورد متصل کنید. برای این کار می‌توانید جای اتصال دوم را از CD-ROM جدا کنید. به جای آن هارددیسک را به این قسمت متصل کنید.
حال شما 2 هارددیسک را از طریق یک کابل به مادربورد رایانه متصل کرده‌اید. هارددیسک رایانه شما به عنوان میزبان و هارددیسک دوم به عنوان مهمان به حساب می‌آید.



حال باید برق مورد نیاز را برای هارددیسک مهمان تامین کنید. به نوع فیش POWER هارددیسک دقت کنید. یکی از این نوع فیش‌ها احتمالا در رایانه شما به صورت آزاد وجود دارد. این کابل‌ها همگی به سیستم اصلی برق رایانه متصل هستند. یکی از این فیش‌های آزاد را به هارددیسک میمان وصل کنید.
حال باید رایانه‌تان را روشن کنید. به محض روشن شدن رایانه کلید Delete را مکررا فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربورد شوید. این منو ممکن است با توجه به نوع مادربورد متفاوت باشد. اما معمولا در اولین منو تنظیمات هارددیسک تعیین می شود. به منوی Standard Cmos Features بروید.
معمولا مادربوردهای جدید برای شناسایی هارد دیسک‌های دیگر در حالت اتوماتیک تنظیم شده‌اند. اگر این گونه نیست شما تنظیم این قسمت را به حالت Auto تغییر دهید تا مادربورد به صورت خودکار هارددیسک‌ها را شناسایی کند. این کار هم در این قسمت باید صورت بگیرد. بعد از انجام این کار از این منو بیرون آمده و گزینه Save and Exit را انتخاب کنید.



در صورتی که تمام مراحل را درست انجام داده باشید رایانه شما مانند سابق عمل می‌کند. اما با رفتن به MyComputer متوجه اضافه شدن پارتیشن‌های جدید می‌شوید. پارتیشن‌هایی که نامشان برای شما آشنا نیست همان پارتیشن های هارددیسک مهمان هستند.
اکنون اطلاعاتی را که لازم دارید بین دو هارددیسک جابجا کنید. این کار با زمانی که روی هارددیسک خودتان اطلاعاتی را جابجا می‌کنید هیچ تفاوتی ندارد.
س از اتمام کار دوباره رایانه را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اول برگردانید. هارددیسک مهمان را جدا کنید، وضعیت جامپر آن را به حالت اول برگردانید. این حالت روی بدنه هارددیسک با عنوان Master مشخص شده است. اگر محل اتصال دوم روی کابل قبلا به CD-ROM متصل بود دوباره آن را به همان وضعیت برگردانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد